Τετάρτη 21 Μαΐου 2008

Εξυπνάδες




Η Αθήνα είναι στα όρια της από άποψη κυκλοφοριακού φόρτου.
Η μόνη όαση είναι το μετρό. Ακριβές, καθαρό και βολικό.
Αντί να στηρίξουμε αυτό το μέσο, σαν Ελληνάρες προσπαθούμε να σαμποτάρουμε το μόνο πράγμα που λειτουργεί σε αυτό το σκατότοπο.

Διαβάστε για να φρίξετε από τα σημερινά ΝΕΑ.

και να σημειώσω πως λίγο πιο πάνω έχει ολοσέλιδο άρθρο για το μποτιλιάρισμα...
μιλάμε για βλακεία όχι αστεία


2 σχόλια:

Κώστας είπε...

Με προβλημάτισες και νομίζω πως διαφωνώ. Το ερώτημά μου είναι γιατί να στηρίξουμε την οποιαδήποτε ιδιωτική πρωτοβουλία? Ως γνωστόν ο ιδιώτης το κάνει για το κέρδος και μόνο. Γιατί αν το έκανε με γνώμονα το κυκλοφοριακό θα επέτρεπε και τα ποδήλατα στα βαγόνια προωθώντας οικολογικά μέσα μετακίνησης, πράγμα που είναι αυτονόητο για μια ευρωπαϊκή πρωτεύουσα. Αλλά εμένα μου θυμίζει στάνη: "Μαντρώστε τους μέσα στις τρύπες για να αδειάσουν οι δρόμοι για τα καγιέν". Όσον αφορά το πόσο καθαρό είναι το μετρό στην Ελλάδα, το ρεύμα που καίει αυτή τη στιγμή μπορεί να μην έχει αντίκτυπο στη άμεση μόλυνση της Αθήνας αλλά παράγεται από καύση λιθάνθρακα με καθόλου οικολογικές μεθόδους (χωρίς ούτε καν έλεγχο των παραγόμενων ρύπων) στα εργοστάσια της ΔΕΗ. Επειδή αυτή τη στιγμή το μετρό μας βολεύει θα ξεχάσουμε το πως χτίστηκε, τι μισθό παίρνουν οι υπάλληλοι του, πόσο πιο φτηνό θα μπορούσε να είναι το εισιτήριο αν ήταν κρατικό, κλπ.
Άνοιξες μου φαίνεται μεγάλη κουβέντα και περιμένω την απάντησή σου.
:) ΚΧ

Γιάννης Χαραλαμπόπουλος είπε...

Το ότι σε προβλημάτισα είναι καλό. Το ότι διαφωνείς ακόμα καλύτερο, γιατί έτσι θα ακονίσουμε τα επιχειρήματα και θα ισορροπήσουμε τις σκέψεις.

1. Πρώτα από όλα το Μετρό ως ιδιωτική πρωτοβουλία είναι μια πραγματικότητα (αυτονόητο λοιπόν το κυνήγι του κέρδους από μεριάς του). Δεν με πειράζει να κερδίζει κανείς εφόσον αυτό που προσφέρει αξίζει το τίμημα. Στην περίπτωση του Μετρό είναι προφανές ότι αξίζει.

2. Το αν θα μπουν ποδήλατα στο μετρό είναι δικό του θέμα, καθότι ιδιώτης. Επειδή όπως είπαμε κυνήγα το κέρδος (που έρχεται με μορφή εισιτηρίου) μάλλον θεωρούν πως η φθορά που θα επιφέρει είναι μεγαλύτερη από το οικονομικό τους όφελος. Άλλωστε δεν βλέπω που θα μπουν τα ποδήλατα το πρωί που το μετρό είναι γεμάτο;. Τώρα αν νομίζουμε πως το μετρό σκοπό έχει να μαντρώσει εμάς το λαουτζίκο στα υπόγεια για να σουλατσάρουν οι καγιεν στο δρόμο…ουδέν σχόλιο.

3. Το Μετρό στους χώρους ευθηνής του είναι καθαρό. Αν το ρεύμα που καταναλώνει είναι βρώμικο μάλλον δεν φταίει αυτό. Φταίει η ΔΕΗ. Δεν νομίζω πως έχει και άλλη επιλογή ρευματοδότησης ή έχει;

4. Όσον αφορά το μισθό των υπαλλήλων και το πώς κτίστηκε …Και οι εργάτες όταν έφτιασαν τους δρόμους ή το σπίτι μας με τι μισθούς και συνθήκες λειτούργησαν; Θα μπορούσαμε να ήμασταν και εκεί πιο γενναιόδωροι και ουμανιστές. Δεν υπήρξαμε. Και στους δρόμους κυκλοφορούμε και στα σπίτι μας μένουμε.

5. Το πόσο πιο φθηνό θα ήταν το εισιτήριο αν ήταν κρατικό; Πρώτον δεν είναι κρατικό και δεύτερο μην ξεχνάς τι δίναμε στον κρατικό ΟΤΕ και πόσο λιγότερα δίνουμε στους ιδιώτες σήμερα…αν και δεν είμαι καθόλου υπέρ των ιδιωτικοποιήσεων.

6. Τέλος…πριν γκρεμίσω κάτι (ειδικά όταν αυτό είναι μονοπώλιο) καλό θα ήταν να έχω εναλλακτική λύση. Περιμένω να την ακούσω.

Το θέμα είναι να αναγνωρίζουμε την πραγματικότητα και βάση αυτής να δρούμε, έχοντας υπόψη μας την συνέπεια κάθε πράξης μας.

Βατήρας της σκέψης μου κάθε προβληματισμός από τέτοιους ωραίους e-διαλόγους.

Ευχαριστώ φίλε Κ.Χ.