Πέμπτη, 29 Μαΐου 2008

Επίδειξη Παιδείας



Το τι συμβαίνει αυτή την στιγμή μέσα και γύρω από τα Πανεπιστήμια το βλέπουμε όλοι.

Κάθε μέρα μια πορεία…εδώ και μια δεκαετία…

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά:

1)Ποια η αξία του ασύλου, τι εξυπηρετεί και ποιο το αποτέλεσμα της ύπαρξης του ως θεσμός;

Υπάρχει μια ιδέα από τη μεταπολίτευση και μετά που οφείλει την ύπαρξη της στην ύπαρξη του ασύλου; Υπάρχει ανάγκη σε οποιαδήποτε δημοκρατική χώρα του κόσμου να έχει χώρους υπό το καθεστώς ασύλου; Αν υπάρχει σημαίνει πως αυτή η χώρα δεν έχει δημοκρατία. Μέχρι τώρα το άσυλο πως εξυπηρέτησε την κοινωνική εξέλιξη ή γενικά τι εξυπηρέτησε; Το μόνο που είδα επί των ημερών μου είναι ασκήσεις τραμπούκων, προβοκατόρων, αλητεία, διακίνηση ναρκωτικών και καταστροφές που πληρώσαμε όλοι…και μην ξεχάσω…πολλά άλλοθι για επιβολή αστυνομικών μέτρων και καταστολής. Παρακαλώ όποιος γνωρίζει την προσφορά του ασύλου στην Ελληνική κοινωνία να παραθέσει απτά παραδείγματα.

Με τα άσυλα και τους τροφίμους τους, τρίβουν τα χέρια τους η ασφάλεια και η χρυσαυγήτες και το μάρμαρο το πληρώνουμε ρεφενέ….

2) Για ποιο λόγο δεν θέλουμε ιδιωτικά πανεπιστήμια;

Για να κάνω καθαρή της θέση μου πρέπει να πω πως αυτά που λέγονται ότι η ύπαρξη των ιδιωτικών πανεπιστημίων θα βελτιώσει τα δημόσια είναι απλά κοτσάνες, μάλλον εκ του πονηρού.

Θα τα βελτιώσει όσο τα ιδιωτικά νοσοκομεία βελτίωσαν τα δημόσια και όσο τα ιδιωτικά σχολεία βελτίωσαν τα δημόσια.

Όμως το τι θα κάνει ο ιδιώτης τα λεφτάκια του δεν με νοιάζει καθόλου…ας τα κάνει πανεπιστήμιο (αρκεί να μην έχω τίποτα πλάγιες κρατικές επιχορηγήσεις προς τα ιδιωτικά πανεπιστήμια). Δηλαδή δεν μπορώ να καταλάβω γιατί κάποιοι αντιδρούν στη δημιουργία τέτοιων πανεπιστημίων.

Αν κάποιος έχει μια τεκμηριωμένη άποψη να την παραθέσει.

3) Επίσης αρνούμαι να καταλάβω πως οι αριστεροί δεν θέλουν την καθολική συμμετοχή των φοιτητών στις πρυτανικές εκλογές και θέλουν εκλογές με αντιπροσώπους και εκλέκτορες ….και πάσης φύσης νταβατζήδες της λαϊκής βούλησης (στην προκειμένη περίπτωση φοιτητικής βούλησης). Τελικά πόσο δεξιοί είναι αυτοί οι ‘αριστεροί’;;

Τέλος, επειδή στην ποιότητα της παιδείας και της εκπαίδευσης είμαστε κοντά στον παγκόσμιο πάτο…μπορούμε να βρούμε εκατοντάδες πιο επιτυχημένα μοντέλα από το δικό μας. Ας βρούμε ένα από αυτά και ας το ακολουθήσουμε. Δεν μπορεί να είναι οι Σουηδοί, οι Γάλλοι, οι Δανοί …και πάει λέγοντας … λιγότερο προοδευτικοί από εμάς τους υπερευαίσθητους υπερασπιστές των ‘ασύλων’…

Και για να μην ξεχάσω…το παιδάκι του Καραμανλή, του Παπανδρέου, του βιομηχάνου, του οικονομημένου….απλά χέστηκε!!!!! Το εισιτήριο για το όποιο πανεπιστήμιο του κόσμου το έχει ήδη στην τσέπη…για τα δικά μας τα παιδιά βαράει η καμπάνα…που θα φάνε τα νιάτα τους στις χαβούζες που επιμένουμε να ονομάζουμε πανεπιστήμια.

2 σχόλια:

Γ είπε...

dear Γεωπόνε!
Τα θέματα που θίγεις είναι πολλά, (άσυλο, ιδιωτικά πανεπιστήμια και αντιλήψεις των φοιτητών). Για το τελευταίο δεν μπορώ να σχολιάσω καθώς είναι πολύ συγκεκριμένο και δεν μπορώ να πώ ότι γνωρίζω το θέμα.Ο καθένας φαντάζομαι υπερασπίζεται την άποψη του αλλά μου κάνει εντύπωση πως όλα τα αριστερά σχήματα και παρατάξεις μπορεί να συμφωνούν σε κάτι τόσο συγκεκριμένο (άλλωστε ο χώρος είναι ιδιαίτερα μεγάλος με πολλές παραλαγές ανα την Ελλάδα σε όλα τα ιδρύματα, για παράδειγμα στη δική μου φοιτητική ζωή ήξερα αριστερούς που δεν ήθελαν να συμμετέχουν στα όργανα συνδιοίκησης και άλλους που ήθελαν).
Σχετικά με το άσυλο, το θέμα είναι ακριβώς το αντίθετο από συγκεκριμένο, είναι τεράστιο και με πολλές προεκτάσεις. Οι τραμπούκοι, οι προβοκάτορες,η αλητεία και η διακίνηση ναρκωτικών είναι κάτι που υφίσταται σε πολλά επίπεδα της σύγχρονης ζωής, εντός και εκτός Πανεπιστημίων, σε ασφαλείς και μη, χώρους.Η συζήτηση που γίνεται για το άσυλο σχετίζεται κυρίως με τις καταστροφές που έχουν κατα καιρούς γίνει και τις καταλήψεις που λαμβάνουν χώρα.Οσον αφορά τις καταστροφές και τη συζήτηση για το άσυλο φανταζομαι ότι είναι κάτι σαν τη παροιμία με το αυγό και την κότα.Αλλωστε όπως είπες και εσύ "..πολλά άλοθι για επιβολή αστυνομικών μέτρων και καταστολής" :-)έτσι σιγα σιγα φτάνουμε στη σχέση ασύλου και καταλήψεων.Στη φοιτητική μου ζωή βρεθηκα σε Γενικές Συνελεύσεις που έλαβαν με ψηφοφορία απόφαση για κατάληψη και το αντίθετο. Οι φοιτητές ως ενήλικες και ακαδημαϊκοί πολίτες καλούνται να προβληματιστούν και να αποφασίσουν. Κατά τη γνώμη μου ένας αντίστοιχος τρόπος θα ήταν σωστός και για το άσυλο με ψηφοφορία όλων των εργαζομένων σε ΑΕΙ και φοιτούντων σε αυτα Πανελλαδικά. Δεν είναι λιγότερο ώριμοι από το σύνολο των ψηφοφόρων του ελληνικού λαού σε βουλευτικές εκλογές. Πιστεύω ότι είναι ικανοί να πάρουν αποφάσεις για τους χώρους που ζούν, κινούνται και εργάζονται.
Και φτάνουμε στα ιδιωτικά Πανεπιστήμια (για συντομία Ι.Π.)....συγγνώμη για το μεγάλο post αλλά σου είπα ότι τα θέματα είναι πολλά...:-)Πέρα από το τι θα κάνει ο ιδιώτης τα λεφτά του, υπάρχει ένα βασικό ζήτημα που είναι των επαγγελματικών δικαιωμάτων. Το πρόβλημα με όσους Έλληνες φοίτησαν σε Πανεπιστήμια του εξωτερικού καθώς επίσης και σχετικά με την ανωτατοποίηση των ΤΕΙ είναι στα επαγγελματικά δικαιώματα. Εφόσον ζεις και εργάζεσαι σε μια χώρα οφείλεις να πληρείς τις προϋποθέσεις αυτής της χώρας.(δεν υπάρχουν παγκόσμια επαγγελματικά δικαιώματα ανάλογα με επίπεδο μόρφωσης). Πως μπορεί κάποιος να ξέρει ή να ελέγχει την ποιότητα των παρεχόμενων σπουδών σε ένα Ι.Π. στην Ελλάδα τη στιγμή που δεν μπορούν να θεσπιστούν κριτήρια ούτε καν για την αγορα Τηλεπικοινωνιών (με απειρα προβλήματα). Ο πολίτης που θα θέλει γιατρό, δικηγόρο, γεωπόνο, μηχανικό πως θα ξέρει που να απευθυνθει; αν δεν υπάρχουν αυστηρα κριτηρια και ελεγχος απο το κρατος μαλλον θα παει στον πιο φτηνο (μοντέλο κ.Φώλια-οι καταναλωτες φταινε, να κανουν ερευνα αγορας κτλ) με αποτελεσμα να επικρατησει η τωρινή κατασταση της αγορας Τηλεπικοινωνιων και στην Υγεία,Γεωργια,Δικαιοσυνη,Κατασκευες..
Ερωτημα προς σκεψη : Γενικώς τα Ι.Π. όπως και ο έλεγχος της αγορας θελουν πιο ισχυρο κρατος απο οτι αν ειναι Δημοσια ; ; δεν εχω την απαντηση δυστυχως,...μονο την ερωτηση..
Παντως αυτά που αναφερεις στο blog ειναι προβληματισμοι προς συζητηση σαφεστατα και ειναι καλο που τους αναφερεις και στα πλαισια αυτης της συζητησης θα θεσω και ενα δικο μου που περικλειει ασυλο,καταστροφες,Ι.Π. κτλ. Μήπως στην παιδεια κινούμαστε στην ιδια κατευθυνση με την κοινωνικη ασφαλιση; ενοποιησεις,καταχρησεις,ασαφεια και κακη διοικηση συντομα οδηγουν "δια μαγειας" τον εργαζόμενο στην Ιδιωτική Ασφάλιση ;; ;-)
Σε χαιρετω θερμα
και σε ευχαριστώ για το χωρο, την αφορμή και την ευκαιρια να διατυπωσω τους προβληματισμους μου :-)
γεωχρόνος

GeoPonos είπε...

Φίλε γεωχρόνε,

ας πάρουμε τα πράγματα απ’ την αρχή.
1) Τόσο η ΠΚΣ όσο και τα ΕΑΑΚ αλλά και τα Αριστερά Σχήματα, ως κεντρική γραμμή δεν θέλουν την καθολική ψηφοφορία των φοιτητών σε πρυτανικές εκλογές. Τώρα τι κάνει και πως το βλέπει ο κάθε αριστερός νέος δεν μπορώ να γνωρίζω. Πάντως αναφερόμουν στις 3 προαναφερθείσες αριστερές παρατάξεις.
2) Βεβαίως παντού γίνονται παράνομες πράξεις, κανένας όμως δημόσιος χώρος δεν έχει υποστεί τόσες και τόσο συστηματικές φθορές όσο το πανεπιστήμιο (και δυστυχώς αυτές δεν γίνονται μόνο από εξωπανεπιστημιακούς)…ή κάνω λάθος; Επίσης δεν συγχέω και δεν συνδέω σε καμία περίπτωση το άσυλο με την κατάληψη. Κατάληψη γίνεται και χωρίς να είναι χώρος ασύλου. Αυτό όμως που δεν μπορώ να γνωρίζω είναι τι πραγματικά προσέφερε το άσυλο όλα αυτά τα χρόνια για να μπορώ να δικαιολογήσω εξ’ αυτού όλες αυτές τις ασχήμιες.;
3) Σε καμία περίπτωση δεν είμαι υπέρ των ιδιωτικών πανεπιστημίων. Απλά μου είναι αδιάφορα και κυρίως δεν μπορώ να καταλάβω τι το δραματικό θα συμβεί αν φτιαχτούν και λόγω αυτού έχουμε όλη αυτή την αναταραχή στην κοινωνία και μέσα στα πανεπιστήμια.

Τέλος δεν μπορεί όλη η Ευρώπη και ο Δυτικός κόσμος να επιβίωσε χωρίς άσυλο, αλήτες, τραμπούκους, καταλήψεις και άλλα Ελληνικά κατορθώματα (και με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια εδώ και δεκαετίες) και εμείς βλέπουμε την δευτέρα παρουσία να έρχεται.

Νομίζω πως αυτό που διαφυλάσσουν όλοι αυτοί, είναι η γύμνια τους και η έλλειψη προσωπικής τους παιδείας. Και φίλε γεωχρόνε εγώ μετά από όλα αυτά ένα φοβάμαι: Τον κοινωνικό αυτοματισμό.

Ευχαριστώ για το σχόλιο!!!!